Plungės rajono atstovai dalyvavo tarptautinėje turizmo ir aktyvaus laisvalaikio parodoje „Adventur 2017“

2017-01-26 / Žemaitijos NP

Sausio 20-22 dienomis Vilniuje vyko 5-oji tarptautinė turizmo ir aktyvaus laisvalaikio paroda „Adventur“, rengiama kartu su Valstybiniu turizmo departamentu, Lietuvos turizmo asociacija ir Lietuvos turizmo rūmais. Šiemetinės parodos tema buvo „Paragauk pasaulio, paragauk Lietuvos“, parodos akcentas – piliakalniai. Dėmesio skirta ir tautiniam kostiumui, nes 2017-ieji paskelbti tautinio kostiumo metais.

Tarp kitų parodos dalyvių akį traukė spalvingas Plungės TIC-o darbuotojų paruoštas stendas iš keturių dalių-metų laikų: rudenį atspindėjo istorinės Plungės krašto asmenybės, žiemą – kulinarinis paveldas, pavasarį – lankytinos vietos, vasarą – aktyvus laisvalaikis. Stendo tema buvo: „Pakaštavuok Plungės istuorėjės“. Prie stendo dirbo ir menininkas Virginijus Narkus, pristatęs išskirtinius savo darbus iš deginto ąžuolo, kareliško beržo bei papuošalus iš kaulo, gintaro. Jis, prisistatęs Plungėnu, buvo pasipuošęs kailiu ir paties iš metalo bei kailio sukurta „karūna“. Ne vienas lankytojas norėjo nusifotografuoti su šia „karūna“, patogiai įsitaisęs masyviame ąžuoliniame krėsle – „soste“.

Visas parodos dienas prie stendo dirbo Plungės TIC-o darbuotojos bei Žemaitijos nacionalinio parko direkcijos Lankytojų aptarnavimo skyriaus specialistė (gidė) Aušra Brazdeikytė. Kartu dirbo ir Žemaitijos kaimo turizmo asociacijos (pirmininkė J.Krištupienė) atstovai, šeštadienį pristatę kulinarinį paveldą ir savo teikiamas paslaugas. Energetinių labirintų ir geometrinių figūrų parko šeimininkai pasakojo apie savo teikiamas paslaugas, pasitelkę ant medžio išvingiuotus labirintus, kuriais galėjo „keliauti“ ir maži, ir dideli. Paulius Klapatauskas pravedė edukaciją, kurios metu supažindino su savo ūkyje „Vilkų kitokie sūriai“ gaminamais sūriais. Jų skonį galėjo įvertinti parodos lankytojai. Juos sudomino ir Sauliaus Petručio pieno ūkyje gaminami varškės sūriai, pagardinti įvairiomis žolelėmis. Plungės turizmo klasterio atstovai taip pat supažindino su savo teikiamomis turizmo paslaugomis.

Parodoje dalyvavo Plungės rajono savivaldybės meras A. Klišonis, administracijos direktorius A. Krauleidis, kiti savivaldybės darbuotojai, Plungės rajono savivaldybės viešosios bibliotekos vedėja V. Skierienė, bibliotekininkė V. Liutikaitė.

Buvo apdovanoti patys sėkmingiausieji 2016 m. turizmo atstovai, kuriuos 11-kai nominacijų pateikė Lietuvos turizmo asociacijos ir Valstybinis turizmo departamentas, o elektroninio balsavimo būdu išrinko visuomenė. Už inovatyvumą apdovanotas Valstybės pažinimo centras, kurį pernai aplankė 48 tūkst. žmonių. Sėkmingiausiu metų turizmo produktu pripažintas Plungės išmanusis parkas, kaimo turizmo paslaugų teikėju – Kaipėdos rajone esantis Radailių dvaras, sėkmingiausia turizmo traukos vietove tapo Kaunas, o geriausiu kelionių organizatoriumi – „Baltic travel group“. Kulinarinių knygų autorė, žurnalistė, TV projekto „Keliauk ir ragauk. Lietuva“ vedėja Beata Nikolson pasveikinta kaip sėkmingiausia turizmo ambasadorė. Geriausiu žiniasklaidos projektu paskelbtas Lietuvos televizijos filmų ciklas „Mano miestas“. Vienoje nominacijoje „Sėkmingiausias sveikatos turizmo paslaugų teikėjas“ – Palangos viešbutis „Palanga“.

Pirmąją parodos dieną Plungės stendą aplankė Japonijos ambasadorius Toyoei Shigeeda. Jo dėmesį patraukė tradicinės medinės Užgavėnių kaukės, apie kurias jis paprašė papasakoti.

Parodos lankytojus domino, ką galima pamatyti Plungės krašte, kokie vyks renginiai šiais metais. Ne vienas jų dalijosi įspūdžiais, vardindami, kokius turistinius objektus Plungės krašte jie yra aplankę.

Parodos lankytojai, daugiausiai šeimos su vaikais, išbandė ant tento paruoštą žaidimą „Pažink Plungės kraštą“. Ridendami kauliuką, jie galėjo „keliauti“ po lankomas Plungės krašto vietas. Nugalėtojai buvo apdovanoti prizais.

Smagiai nusiteikę lankytojai bandė skaityti žemaitiškus eilėraščius. Geriausieji skaitovai taip pat gavo mažas dovanėles.

Parodos metu vyko loterija „Laimėk aktyvų savaitgalį Plungės krašte“. Atsirado labai daug norinčiųjų laimėti, tad spalvinga dėžė greitai prisipildė užpildytų lankytojų anketų. Sekmadienį burtų keliu buvo išrinktas nugalėtojas. Juo tapo vilnietis Jevgenij Morgan.

Parodoje dalyvavo 300 dalyvių iš 28 pasaulio šalių (30 proc. daugiau nei 2016 metais): Baltarusijos, Bulgarijos, Estijos, Čekijos, Danijos, Graikijos, Gruzijos, Jordanijos, Italijos, Indonezijos, Kipro, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Omano, Portugalijos, Prancūzijos, Rumunijos, Rusijos, Seišelių salų, Singapūro, Slovakijos, Suomijos, Švedijos, Tailando, Turkijos, Vietnamo, Ukrainos.

Lietuvą parodoje atstovavo net 50 šalies miestų ir rajonų: Alytus, Anykščiai, Birštonas, Biržai, Druskininkai, Ignalina, Jonava, Jurbarkas, Kaišiadorys, Kauno miestas ir Kauno rajonas, Kėdainiai, Klaipėda, Kretinga, Kupiškis, Lazdijai, Marijampolė, Mažeikiai, Molėtai, Nida, Pagėgiai, Pakruojis, Palanga, Panevėžys, Pasvalys, Plungė, Prienai, Radviliškis, Raseiniai, Rietavas, Rokiškis, Rusnė, Skuodas, Šakiai, Šalčininkai, Šiauliai, Šilalės rajonas, Šilutė, Švenčionys, Tauragė, Telšiai, Trakai, Ukmergė, Utena, Varėna, Vilkaviškis, Vilnius, Vilniaus rajonas, Zarasai, Žemaitijos regionas. Parodos lankytojų skaičius – 29631 (19,54 proc. daugiau nei 2016 m.), iš jų 21 proc. specialistų – turizmo verslo atstovų, gidų.

Apsilankymo parodoje tikslai:

27 proc. – nuolaidos, galimybė pirkti kelionę pigiau;

32 proc. – poilsis ir atostogos Lietuvoje;

36 proc. – poilsis ir atostogos užsienio šalyse;

9 proc. – tema: gastronominis turizmas.

Lankytojams buvo įdomu „keliauti“ po Lietuvos regionus, čia pat išbandyti aktyvaus laisvalaikio naujas galimybes, sužinoti užsienio kelionių populiariausias kryptis, išgirsti keliautojų patarimų, išmokti jų originalių kelioninių receptų.

Nuoširdžiai dėkojame visiems, kartu dirbusiems Plungės stende.

 

Aušra Brazdeikytė,

Žemaitijos nacionalinio parko direkcijos

Lankytojų aptarnavimo skyriaus specialistė (gidė)

Scroll to top