Dar visai neseniai užbaigėme 2016-us kupinus įvykių ir permainų metus Žemaitijos nacionalinio parko direkcijoje. Ir jau skubame į naujus metus ir naujus darbus. Bet prieš tai su skaitytojais, norime pasidalinti svarbiausiais veiklos rezultatais ir planais ateičiai.
Viena iš reikšmingiausių veiklos sričių parko darbuotojams yra lankytojų aptarnavimas. Lankytojai priimami muziejinėse ekspozicijose, lankytojų centre, jiems vedamos ekskursijos, teikiama informacija tiesiogiai, telefonu ir internetu. Šia veikla 2016 metais rūpinosi naujai suformuotas Lankytojų aptarnavimo skyrius.
Džiaugiamės turėdami daugybę traukos objektų, kuriuos kasmet aplanko tūkstančiai lankytojų. Išanalizavus statistinius duomenis apie lankytojus, paaiškėjo, kad 2016 m. Žemaitijos nacionaliniame parke apsilankė apie 147 tūkst. turistų iš daugiau kaip 60 Lietuvos miestų ir miestelių, bei daugiau kaip 40 užsienio valstybių. Kaip ir kiekvienais metais, populiariausiu lankymo objektu buvo Šaltojo karo muziejus. Jame apsilankė per 35 tūkst. lankytojų.
Daugiau informacijos apie lankytojų monitoringą galite sužinoti čia: Lankytojų monitoringo ataskaita 2016
Besidomintys aktyviu poilsiu, į parką traukė išbandyti praėjusiais metais užbaigto įrengti dviračių tako aplink Platelių ežerą. Tikimasi, kad šis takas netolimoje ateityje taps viena populiariausių pramogų parke. Taip pat skyriaus darbuotojai bendradarbiaudami su informacinių technologijų specialistais pradėjo kurti mobilią aplikaciją, kurioje bus ne tik pristatyta mobili maršruto dviračiais aplink Platelių ežerą versija, bet ir 2 visiškai naujos automobilių – dviračių trasos Šiaurinėje parko dalyje. Planuojama iki šių metų turizmo sezono atidarymo programėlę pristatyti visuomenei.
Skyrius taip pat organizavo įvairius renginius, teikė paraišką tarptautiniam turizmo projektui, bendradarbiavo su vietos ir rajono turizmo paslaugų teikėjais bei kt. Atliko informacinės (rekreacinės) infrastruktūros priežiūrą parko teritorijoje, kraštovaizdžio, lankytojų monitoringus, teikė atsakaitas Saugomų teritorijų tarnybai.
Atėję 2017 m. taip pat žada būti darbingi, kupini naujovių ir iššūkių. Pagrindinis skyriaus uždavinys ir šiais metais išliks kokybiškas lankytojų aptarnavimas ir informacijos teikimas. Taip pat planuojama suorganizuoti keliolika visuomenei skirtų įvairaus pobūdžio renginių: pėsčiųjų žygių, nemokamų ekskursijų, turizmo sezono atidarymo/uždarymo renginių, parodų ir kt. Daug dėmesio bus skiriama edukacinių programų skirtų vaikams kūrimui, naujai įrengto amatų centro paslaugų pristatymui. Planuojama imtis priemonių Žemaitijos nacionalinio parko produkto ženklo žinomumo didinimo ir bendradarbiavimo su vietos turizmo produktų ir paslaugų teikėjais srityje. Produkto ženklas yra rodiklis, keliaujantiems padedantis atrasti kokybiškus darnaus turizmo principus, atitinkančius gaminius ir paslaugas, kuriuos teikia vietos gamintojai, amatininkai, turizmo paslaugų teikėjai. Taip pat siekdami lankytojams pateikti kokybišką informaciją nuo šių metų pradėsime lankytis pas vietos turizmo paslaugų teikėjus. Domėsimės jų veikla ir paslaugomis, o informaciją skelbsime turistams. Apie šiuos ir daugelį kitų darbų, kurie bus atlikti metų eigoje pranešime įvairiomis viešinimo priemonėmis.
Rovena Augustinė
Lankytojų aptarnavimo skyrius
Žemaitijos nacionalinio parko direkcija.
Biudžetinė įstaiga. Didžioji g.10, Plateliai, LT-90420 Plungės raj.
+370 448 49231
+370 448 49337
znp@zemaitijosnp.lt
Zemaitija National Park Directorate
Didžioji str. 10, Plateliai, LT-90420, Plungės dstr., Lithuania
Įmonės kodas: 191440964
PVM mokėtojo kodas: LT914409610, duomenys kaupiami juridinių asmenų registre.
Steigėjas - Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos. Puslapio sukūrimas dalinai finansuotas Europos Sąjungos 2014-2020m. Interreg V-A Pietų Baltijos bendradarbiavimo per sieną programos lėšomis.