Korupcijos prevencija

Žemaitijos nacionalinio parko direkcija teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą atlieka vadovaudamasi Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“ (2022 m. sausio 5 d. nutarimo Nr. 11 redakcija).    Teisės akto projekto antikorupcinis vertinimas atliekamas, jei rengiamame teisės akto projekte numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytomis sritimis.

Korupcijos rizikos analizė ir korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas

 Suskleisti

Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 2 straipsnio 6 dalis korupcijos rizikos analizę apibrėžia kaip  korupcijos rizikos ir jos veiksnių tam tikroje valstybės ar savivaldybės veiklos srityje ar procese, apimančiame vieno ar kelių viešojo sektoriaus subjektų veiklos sritis, nustatymą ir nagrinėjimą antikorupciniu požiūriu.

Korupcijos rizikos analizę teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Specialiųjų tyrimų tarnyba:

  • 2021 m.  analizuota Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos veikla koreguojant saugomų teritorijų ribas, nustatant veiklos sąlygas saugomose teritorijose, jose vykdomos veiklos atitikties nustatytam teisiniam reglamentavimui kontrolės vykdyme (2021 m. korupcijos rizikos analizė).

Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 2 straipsnio 3 dalis korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą apibrėžia kaip procedūrą, kuria nustatomi korupcijos rizikos veiksniai viešojo sektoriaus subjekto veikloje.

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2021 m. vasario 26 d. įsakymo Nr. D1-211 redakcija

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS IR JOS VALDYMO SRIČIAI PRISKIRTŲ BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ, VALSTYBĖS ĮMONIŲ IR VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ VEIKLOS SRIČIŲ, KURIOSE EGZISTUOJA DIDELĖ KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖ, SĄRAŠAS

Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos
1. Įstaigos teisės ir pareigos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procese / KPĮ 6 str. 4 d. 5 p.
2. Išvadų dėl planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo teikimas / KPĮ 6 str. 4 d. 5 p.
3. Įstaigos teisės, pareigos planų ir programų, planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar galimoms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatyme / KPĮ 6 str. 4 d. 5 p.
4. Saugomų rūšių informacinės sistemos valdymas ir priežiūra / KPĮ 6 str. 4 d. 5 p.
5. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, viešųjų ir privačiųjų interesų derinimo teisinis reglamentavimas, procedūros / KPĮ 6 str. 4 d. 5 p.
6. Viešųjų pirkimų planavimas, organizavimas ir vykdymas / KPĮ 6 str. 4 d. 5 p.
7. Turimų motorinių transporto priemonių naudojimas ir naudojimo kontrolė / KPĮ 6 str. 4 d. 5 p.
8. Mokamų paslaugų, susijusių su edukacija ir ekskursijomis, teikimas / KPS 6 str. 4 d. 5 p.

Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas buvo atliktas šiose Valstybinės saugomų teritorijų tanybos prie Aplinkos ministerijos veiklos srityse:

         2018 m. Viešieji pirkimai /uploads/vstt/documents/files/Korupcija/i%C5%A1vada%20d%C4%97l%20korupcijos%20pasire%C5%A1kimo%20tikimyb%C4%972018.docx
         2019 m. Teritorijų planavimo dokumentų rengimas

Planavimo procedūrų vykdymas/uploads/vstt/documents/files/Korupcija/i%C5%A1vada%20d%C4%97l%20korupcijos%20pasire%C5%A1kimo%20tikimyb%C4%97s-2019-.odt

        2020 m. Viešųjų ir privačiųjų interesų derinimas./uploads/vstt/documents/files/Korupcija/2%20priedas.pdf

Planų ir programų, planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymas./uploads/vstt/documents/files/Korupcija/3%20priedas%20%20(4).pdf

Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo teikimas./uploads/vstt/documents/files/Korupcija/4%20priedas.pdf

Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas./uploads/vstt/documents/files/Korupcija/5%20priedas(1).pdf

 

        2021 m. 1. Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos korupcijos pasireiškimo tikimybė įstaigos veiklos srityje „Mokamų paslaugų, susijusių su edukacija ir ekskursijomis, teikimas“ įvertinimas./uploads/vstt/documents/files/Korupcija/VSTT_mokamos_paslaugos_korupcijos_rizikos_vertinimas.pdf

2. Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos korupcijos pasireiškimo tikimybė įstaigos veiklos srityje „Saugomų rūšių informacinės sistemos valdymas ir priežiūra“ įvertinimas./uploads/vstt/documents/files/Korupcija/VSTT_SRIS_korupcijos_rizikos_vertinimas_2021-09-15.pdf

3. Išvada dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo ir vertinimo Valstybinei saugomų teritorijų tarnybai prie aplinkos ministerijos pavaldžiose įstaigose./uploads/vstt/documents/files/Korupcija/Direkciju_apibendrinta_isvada_2021-09-15.pdf

 

Asmenis į pareigas priimančio vadovo pareiga yra užtikrinti, kad į pareigas būtų priimti ir tas pareigas eitų tik nepriekaištingos reputacijos reikalavimus atitinkantys asmenys.  Pagal Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 17 straipsnio 5 dalį  prieš skiriant asmenį į atitinkamas pareigas įstaigos vadovas privalo kreiptis į Specialiųjų tyrimų tarnybą, kad ji surinktų ir pateiktų įstaigos vadovui atitinkamą informaciją apie asmenį. Į pareigas asmuo gali būti paskirtas tik gavus ir įvertinus informaciją iš Specialiųjų tyrimų tarnybos.

Sąrašas pareigybių, į kurias prieš skiriant asmenį numatyta pateikti rašytinį prašymą specialiajai tyrimų tarnybai pagal korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio privaloma tvarka

Giedrius Norvaišas, Žemaitijos nacionalinio parko direktoriaus pavaduotojas, įgaliotas vykdyti korupcijos prevenciją ir jos kontrolę Žemaitijos nacionalinio parko direkcijoje; el. p. giedrius.norvaisas@zemaitijosnp.lt, tel. Nr. 8 448 49337, 8 698 14302.

Teisės aktai:

  1. Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymas
  2. Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2020 m. gruodžio 30 d. sprendimas Nr. KS-176 „Dėl Privačių interesų derinimo formos bei jos pildymo, tikslinimo, papildymo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo“
  3. Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2019 m. spalio 30 d. sprendimas Nr. KS-270 „Dėl Privačius interesus deklaruojančio asmens pareikšto nusišalinimo nepriėmimo kriterijų patvirtinimo“
  4. Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2020 m. gruodžio 30 d. sprendimas Nr. KS-177 „Dėl Duomenų apie deklaruojančiųjų asmenų nepriimtus nusišalinimus ir institucijos ar įstaigos vadovo nusišalinimo ar nušalinimus pateikimo Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai tvarkos aprašo patvirtinimo“
  5. Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimas Nr. KS-339 „Dėl Perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto vadovų, pirkimo komisijos narių, asmenų, perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto vadovo paskirtų atlikti supaprastintus pirkimus, pirkimų procedūrose dalyvaujančių ekspertų ir pirkimų iniciatorių nusišalinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“
  6. Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimas Nr. KS-340 „Dėl Pirkimuose kylančių interesų konfliktų nustatymo gairių patvirtinimo“
  7. Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2019 m. lapkričio 13 d. sprendimas Nr. KS-291 „Dėl Rekomendacijos dėl Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų laikymosi kontrolės vykdymo“
  8. ŽEMAITIJOS NACIONALINIO PARKO DIREKCIJOS DARBUOTOJŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ IR PRIVAČIŲ INTERESŲ DERINIMO VALSTYBINĖJE TARNYBOJE ĮSTATYMO NUOSTATŲ LAIKYMOSI BEI KONTROLĖS VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS
  9. Žemaitijos nacionalinio parko direkcijos pareigų, kurias einantys asmenys privalo deklaruoti privačius interesus, sąrašas
Scroll to top